duminică, 24 aprilie 2011

FACEBOOK...loc de distrugere in masa a bunului simt si a tot ce inseamna valoare umana



"OMULUI I S-A DAT LIMBA CU CARE SA POATA VORBII SI CUVINTELE CU CARE SA-SI ASCUNDA CUVINTELE" ( proverb unguresc )


Inca din copilarie descoperim ca parintii, mai tirziu, prietenii, colegii pot fi manipulati daca apelam la mici minciuni care tin de comportamnetul sau atitudinea noastra. Invatam foarte repede sa apelam la minciuna. Mai tirziu intelegem ca MINTIND, este si devine un comportament social asta permitindu-ne sa avem o relatie buna cu toata lumea (atita timp cit putem tine ascunsa o minciuna), prin minciuna obtinind cu usurinta posturi profesionale, sau...sa-ti cuceresti mai usor iubitul sau iubita (de cele mai multe ori ale altora). Minciuna apare dintr-o mare varietate de motive, unele cu intentie constienta altele nu. A MINTI, inseamna a insela, a amagi, a trada...calcind in picioare bunul simt, respectul si cei "7 ani de-acasa". Limbajul minciunii este de cele mai multe ori complex si creaza confuzii, in functie de natura subiectului. Se incepe de la banala "vai draga cit de bine arati " pina la "te iubesc", "nu am nicic de-a face cu...", "nu este adevarat ce zice cutare..." toate minciunile au un scop bine definit pentru atingerea lui aplelindu-se la inventii de natura psihologica. Sa analizam A MINTII ; a face afirmatii care denatureaza in mod intentionat adevarul, a induce in eroare pe cineva, a insela. Definitia MINCIUNII ; inselaciune, viclesug, scornitura, nascocire. De ce am ajuns sa vorbesc despre asta ?! (cititnd din dex-uri si lucrari dedicate a cestui subiect)...Nu sint genul de persoana care-si lungeste la disperare liste de prieteni virtuali pe celebrul site de socializare FACEBOOK, ma repet, NU CANTITATEA LISTEI MELE PRIMEAZA , CI CALITATEA EI...NU FOLOSESC ACEST FACEBOOK PENTRU A AGATA, SAU A MA LASA AGATA, mai rau...NU AGAT SI NU MI-AM PERMIS VRE-ODATA SA "MA DAU" LA PRIETENII PRIETENELOR MELE (cunoscuti si ne) DIN LISTA MEA SAU A ALTORA. Ar trebui sa respectati viata fiecaruia cu tot ce implica asta...DAR...am constatat, cu durere, ca lucrurile nu stau asa, este o MODA, o competitie in a face acest lucru mai ales la d-soarele intre 18- 25 ani (ele dind vina pe barbati :D). Marea majoritatea a acestor "d-soare" si doamne (chiar !) constat ca sint studente la psihologie, sau fac nu stiu ce terapie, unele din ele "scriu" la nu stiu ce reviste, dar in paginile acestor profiluri nu veti gasii niciodata asa ceva , pe principiul ca "da bine la profil" sau " iti i-a ochii". Dudui fara scrupule, bun simt, care ele personal nu se inteleg cu "ele" dind dovada de comportamente diforme vis a vis de aspectele umane. Daca ele nu se inteleg pe ele, cum naiba sa aiba respect pentru viata altora in care intra cu bocancii murdari, mudarind tot ce altii au cladit prin...sfaturi si analiza psihologica invatate din nu stiu ce carti...Viata nu se citeste din carte, modul de a-si trai cineva viata nu este dupa un tipar anume, nu poate fi analizata numai dintr-un punct de vedere a unui singur om...ca si cum ai pune-o sub lupa. Partea prosta este ca, cei multi, sensibili, "mai slabi de inger", mai frustrati...cred. Oameni buni...daca aveti nevoie de un umar pe care sa puneti capul , o vorba buna spusa la timpul ei, o mina intinsa care sa va poata ridica...credeti-ma...o veti gasi in jurul vostru la PRIETENII PE CARE II AVETI, SURORI, FRATI, SI INTELEPTII BATRINI, nu le intorceti spatele in discutii interminabile pe un chat FACEBOOK...VIRTUALUL NU ESTE SI REALUL unor caractere de oameni, intentiile stau si sint bine ascunse in acelor discutii. CUVINTELE si emoticoanele nu sint GESTURI "umane reale". Am descoperit demult (cu greau am putut accepta) ca FACEBOOK-UL distruge cele mai frumoase prietenii, distruge iubiri, am pierdut omul caruia i-am pus la picioare tot...el dedicindu-se acestui FACEBOOK, discutiilor interminabile cu d-soarele psiho si d-ne "editoare". Cind mi-am facut cont pe acest FACEBOOK, ca toti altii impinsa de cei din jurul meu, renuntind la celebrul HI5, m-am bucurat gasind oameni cu aceleasi hobby-uri ca si ale mele, oameni care gindesc la fel, oameni cu abilitati artistice care mi-au umplut viata de lumina si sensibilitate si cu care am ce impartasii...acum...multi intra in viata ta ca-ntr-o competitie murdara "cine pe cine" si "care pe care" in dorinta de a distruge MINTIND din razbunare...retineti...RAZBUNAREA NU ATESTA VERTICALITATEA CUIVA, ESTE O REACTIE LA ALTA REACTIE. Draga cititorule, reflecta...ca o viata traita intens cu vicii si toane , cu pasiuni mistuitoare sau aventuri de-o noapte a omului care isi priveste critic eroul, dar ii recunoaste meritele, STIE sa deosebeasca BIRFA PERISABILA de VALOAREA acelui erou.

Un comentariu:

  1. " FACEBOOK-UL distruge cele mai frumoase prietenii, distruge iubiri, am pierdut omul caruia i-am pus la picioare tot..."cat adevar in cuvintele tale.Pe acest drum merg eu acum,ma uit cum se alege praful de viata mea...nu pot concura nicicum cu domnisoarele agramate.Nu pot pricepe cum un barbat inteligent si de bun simt a ajuns sa stea logat aproape in continuu pe facebook...si tot eu sunt cea neintelegatoare si paranoica,ca doar el ma iubeste,e atat de grav ca ii place sa socializeze?...Nu ar fi grav daca inainte de a deschide calculatorul m-ar intreba si pe mine ce fac,daca am avut sau nu o zi buna.Nimeni nu imi poate lua lacrimile si durerea din suflet pentru ca am pierdut tot ce am iubit mai mult pe lumea asta si pentru ce?Pentru sutele de prietene ale lui de pe facebook...adica pentru nimic.

    RăspundețiȘtergere